Ska jag betala fakturan trots att jag gjort en retur och hur rapporterar jag min retur till Klarna?

Du är alltid ekonomiskt ansvarig för din faktura oavsett returorsak och tid sedan genomförd retur. Returbeloppet justeras på din faktura i samband med att du får din retur bekräftad av Åhléns, varuhuset eller ett samarbetsföretag.

Återbetalning/kreditering av returbeloppet, ska ske inom 14 dagar från det att paketet returnerats av dig och sker via samma betalmedel och konto som användes vid beställningen om inget annat informerats.

Om du efter 14 dagar, saknar din återbetalning hör av dig till vår kundservice via "kontakta oss" och uppge ordernummer, vad du har returnerat samt ett inlämningskvitto om du inte använde den medföljande returetiketten så hjälper vi dig.

OBS! Påminnelseavgifter, dröjsmålsränta eller andra avgifter på grund utebliven betalning tas ut av Klarna och återbetalas inte av Åhléns. Det är därför viktigt att du pausar din faktura eller rapporterar din retur till Klarna om du inte har för avsikt att betala hela beloppet för att sedan erhålla en återbetalning. Om du behöver komma i kontakt med Klarna för att rapportera din retur eller pausa fakturan, klickar du här

Har du fler frågor? Kontakta oss