Hur reklamerar jag en felaktig eller trasig vara?

Vid köp på åhlens.se

För att reklamera en felaktig eller trasig vara (inom 3 år från köptillfället) skickar du in reklamationen via post med medföljande returhandlingar eller genom att besöka ett närmsta Åhléns varuhus. 

Glöm inte att uppge på din retursedel att returorsaken avser en reklamation. Vid en godkänd reklamation, står du självklart inte för några frakt eller returkostnader.

Reklamationen hanteras inom skälig tid - normalt inom 14 dagar.

Vart kan jag reklamera mitt e-handelsköp?

Du kan reklamera varor köpta på åhlens.se och i samtliga Åhléns varuhus - i valfritt varuhus även om varan inte finns i sortimentet i det varuhus du besöker. Här har vi dock undantag för skrymmande (som p.g.a. vikt och storlek enbart kunde väljas med hemleverans i kassan) varor som måste skickas i retur postalt via en upphämtning till vårt lager, samt varor köpta av samarbetsföretag inom vår marketplace som alltid måste skickas tillbaka direkt till respektive samarbetsföretag med den returetikett som medföljde i det specifika paketet. Dessa kan du inte reklamera i ett Åhléns varuhus.

Läs mer om hur du reklamerar en vara till ett samarbetsföretag här.

Berör din reklamation trasigt glas eller porslin?

Kontakta vår kundservice med ordernummer, felbeskrivning och ett bildunderlag på skadan. 

Vid köp i varuhus:

När du har gjort ditt köp i något av våra varuhus, behöver du besöka ett valfritt Åhléns varuhus för att reklamera ditt köp. Glöm inte ta med kvitto eller ett kvittounderlag som en transaktion för att styrka köpet, samt varan ifråga. Du kan inte skicka tillbaka en vara som köpts i varuhus.

Vid köp från samarbetsföretag:

Om du upplever problem med en vara du köpt via ett av våra samarbetsföretag ska du alltid lämna ett klagomål genom att du hör av dig till vår kundservice via "kontakta oss".

Då det du avser reklamera har skickats från ett av våra samarbetsföretag, skickar du sedan in reklamationen direkt till dem med medföljande returhandlingar eller följer andra eventuella instruktioner som delgivits i samband med leveransen. Saknar du returhandlingar, meddela kundservice så får du nya.

Du kan läsa mer om köp från samarbetsföretag genom att klicka här

Har du fler frågor? Kontakta oss