Som medlem kan du skapa en inloggning till "Mina sidor" via mobilt bank ID/bank ID. Då kan du använda ditt medlemskap på åhlens.se
När du har loggat in, kan du välja ett lösenord/nytt lösenord och vidare logga in med din e-postadress och lösenord istället för mobilt bank ID/bank ID om föredraget.
Har du problem med inloggningen?
Om det inte går att logga in med varken e-postadress, mobilt bank ID eller bank ID, kontrollera först nedan:
1. Att du har Bank ID installerat på den enhet du använder.
2. Att du inte har några andra signeringar med Bank ID öppna.
3. Öppna en ny webbläsare och försök på nytt.
Fungerar inget ovan?
Att du inte kan logga in, kan bero på att ditt medlemskap har avslutats. Testa därför med att skapa ett nytt medlemskap.
Om du får besked att det redan finns ett medlemskap, behöver du skicka in en begäran här:
https://form.idkollen.se/ahlens/begaran
I din begäran uppger du "Annat" som typ av begäran och i meddelanderutan uppger du din önskade e-post för inloggning.
När du har fått svar från ID-kollen, vilket normalt sker inom 24 timmar, helgfri vardag använder du funktionen "glömt lösenord" för att skapa ett nytt.