Hur reklamerar jag en vara som skickats från ett samarbetsföretag?

Om du upplever problem med en vara du köpt via ett av våra samarbetsföretag ska du alltid lämna ett klagomål genom att du hör av dig till vår kundservice via "kontakta oss".

Då det du avser reklamera har skickats från ett av våra samarbetsföretag, skickar du sedan in reklamationen direkt till dem med medföljande returhandlingar eller följer andra eventuella instruktioner som delgivits i samband med leveransen. Saknar du returhandlingar, meddela kundservice så får du nya.

 

Hur lång tid tar det?

Du kommer bemötas med en åtgärd inom skälig tid. Vanligtvis krediteras du för kostnaden vid en godkänd reklamation, men om du önskar en ny likadan vara får du gärna lämna ett önskemål på din retursedel så försöker de att bemöta det i möjlig mån och förutsatt att lagersaldo finns. Om reklamationen inte kan godkännas, skickas varan eller varorna tillbaka till dig.

Du debiteras självklart ingen returfrakt vid en godkänd reklamation.

Vi hänvisar till tre års reklamationsrätt där reklamationer godkänns vid ursprungliga fabrikationsfel som uppstått vid tillverkning och skiljer från andra likadant tillverkade.

Har du fler frågor? Kontakta oss