Vid retur till någon av våra samarbetsföretag ska varan alltid skickas tillbaka till deras lager. Du får alltid en förbetald returetikett i ditt paket om ingen annan returinformation har försetts med och ditt paket lämnas in till närmaste postombud. Aktuellt samarbetsföretag hanterar och godkänner därefter din retur.
Om returen felaktigt skickas till Åhléns lager, kommer paketet återsändas till dig.
Vänligen hör av dig till vår kundservice via "kontakta oss" om du saknar returhandlingar eller har andra frågor i samband med din retur till ett samarbetsföretag.
Du kan inte returnera en vara som du köpt från någon av våra samarbetsföretag i våra varuhus.
Returen är kostnadsfri via ombud och kostar 149 kronor om returupphämtning behöver göras hos mottagaren p.g.a. skrymmande vara (Stort och/eller tungt).
Hur lång tid tar det?
Återbetalning/kreditering av din retur ska ske inom 14 dagar från det att paketet returnerats av dig och sker via samma betalmedel och konto som användes vid beställningen om inget annat informerats.
Om du efter 14 dagar, saknar din återbetalning hör av dig till vår kundservice via "kontakta oss" och uppge ordernummer, vad du har returnerat det inlämningskvitto du fått i samband med att du inlämnat returen/fått den upphämtad.
OBS! Påminnelseavgifter, dröjsmålsränta eller andra avgifter på grund utebliven betalning tas ut av Klarna och återbetalas inte av Åhléns. Det är därför viktigt att du pausar din faktura eller rapporterar din retur till Klarna om du inte har för avsikt att betala hela beloppet för att sedan erhålla en återbetalning. Om du behöver komma i kontakt med Klarna för att rapportera din retur eller pausa fakturan, klickar du här.